English

(Ir directo al indice.)

5fc22-imagesRECURSOS Y EXAMENES DEL CAMBRIGDE Y EOI

Aprende a aprender inglés (e-book)

A1 New English File Beginner Student’s Book

Audios del Student´s Book para descargar

A1 New English File Beginner work’s Book

New English File web training

Material y Audios para descargar A1-B1

Cambridge muestras examenes A1-C2

Modelo examen oral Cambridge para B1

Modelo examen oral Cambridge para B2

Evalúe su nivel de inglés con Cambridge English

Exámenes certificación de la EOI A1-B2

Modelo examen oral EOI para B1

Modelos y examenes para el FIRST VOL.1

www.dawayingles.com/como-preparar-el-FCE-B2 (VIDEO)

1 Essential Grammar in Use – 3rd_Edition

2_Cambridge English Grammar in Use – 3rd edition

3 Advanced Grammar in Use – 3rd_Edition

Como preparar el WRITING para el B2 o C1 de la EOI, Ejemplos y ayudas, y muchisimo material mas.

Todos los tipos de examenes oficiales de inglés

Toda la gramatica online en www.inglessencillo.com

Toda la gramatica online en www.shertonenglish.com

Toda la gramatica online en www.inglés-práctico.com

vykthors.wordpress.com/vocabulary

tablacambridge

INDICE SECCIONES ACCESO RAPIDO:

(Ir a historia)

(Ir a conectores)

(Ir a audios)

(Ir a diccionarios y webs)

(Ir a juegos y apps, escribir)

(Ir a como aprender)

(Ir a vídeos, documentaries, shorts and movies )

(Ir a expresiones y verbos ampliados)

(Ir a los idiomas mas hablados, phrases and manners)

Origen del inglés

volver a indice

english

The world’s languages, in 7 maps and charts

1
Human Odyssey
: The Germanic Runes

The Germanic Runes are letters which were based on an ancient European alphabet. First evidence of the runic language appeared on stone monuments around north-western Europe at 150 BC.

However, Germanic mythology takes the origins of this language back even further. These pagan runes were known as ‘the Elder Futhark’ and legend says was written by the God Wodan (as early as 250 BC). The myth states that he hanged himself from a great tree for nine days and nine nights, entering a trance-like state where the mysteries of the cosmos were revealed to him.

In the minds of the Germanic people, these runes were far more than just a language. In old English, the word rune means ‘mystery’, and each symbol was said to represent a sound that resonated with the ‘other world’.

Each rune contained a mystery, which legend says could unlock a magical effect. By etching a rune onto an item, such as a sword, armour or wand, the pagans claimed it would become enchanted with great power.

This mysterious language was used by the Pagans for nearly a thousand years before being replaced by Latin when Europe was Christianised at 700 AD.

Conectores

volver a indice

Connectors and linkers

Captura (1)

El uso adecuado de conectores es muy valorado por los examinadores.  Pero, ojo, puede ser una arma de doble filo ya que si están bien colocados y en armonía con el registro de tu texto, mejoran sin duda la cohesión del mismo; sin embargo, pueden comprometer en gran medida la coherencia y cohesión si se incluyen erróneamente o hay una sobrecarga de linkers. Quizás por insistir machaconamente en la conveniencia de utilizar connectors,  l@s alumn@s se obsesionan tanto que los incluyen sí, pero sin orden ni concierto, y el resultado es que a veces hay tal saturación que en un párrafo se encuentran casi más conectores que ideas desarrolladas. Por tanto, recuerda que vale más un texto con ideas que tengan sentido y presentadas con un orden lógico que otro que carezca de sentido por muchas linking words que tenga.

Dicho esto, en este listado tienes algunas sugerencias de connectors, linkers ylinking words ( Fuente: © Bon’s tips  ):

  1.       CONSTRUIR LA REDACCIÓNconectores-english
  1. a) Introducción
  1. b) Primer párrafo

At first sight                                      A primera vista

First of all                                          Antes que nada

In the first place                                En primer lugar

To start with                                      Para empezar

  1. c) Segundo párrafo

In the second place,                          En segundo lugar,

Second,                                              Segundo,

Secondly,                                           En segundo lugar,

Third,                                                 Tercero,

Thirdly,                                              En tercer lugar,

  1. d) Conclusión

Finally,                                               Por último,

In conclusion,                                    Para concluir,

Lastly,                                                Por último,

  1.      AÑADIR INFORMACIÓN

and eventually,                                  y finalmente,

apart from + noun                              aparte de + sustantivo

besides ,                                            además, “encima”. Ojo al utilizar besides como adverbio. Haz clic aquí para verlo.

in addition to + noun                          además de + sustantivo

in addition,                                         además,

moreover,                                          además,
furthermore                                       asimismo
also                                                    también

on top of that,                                    además,

what’s more,                                      además; lo que es más,
another point is that                          habría que añadir que

3.         EXPRESAR SIMILARIDAD

Similarly,                                            Igualmente, de forma similar,
Likewise,                                           Asimismo, del mismo modo,
In the same way,                                Del mismo modo,
In the same manner,                          De la misma manera,

In a similar way,                                 De forma similar,

  1.         ESTABLECER UN CONTRASTE

however,                                            sin embargo

instead of                                           en vez de

neverthelesss,                                   no obstante

on the contrary,                                 por el contrario

whereas / while                                  mientras

though / although                              aunque

On the one hand,       On the other hand,     Por una parte,     Por otra parte,
Conversely                                         A la inversa, por el contrario

  1.         EXPLICAR CAUSAS

because of + noun                              A causa de + sustantivo

due to + noun                                     Debido a + sustantivo

due to the fact that + sentence           Debido a que + oración

for this/that reason                            Por esta/esa razón

on account of + noun                         A causa de + sustantivo

  1.         EXPLICAR RESULTADOS

as a result                                          Como resultado, en consecuencia

consequently                                     En consecuencia

therefore                                           Por lo tanto

  1.         EXPRESAR ALGO DE OTRA MANERA

in other words,                                  en otras palabras,

in short,                                             en resumen,

that is (to say),                                   es decir,

  1.         EXPRESAR HECHOS

actually                                              En realidad

as a matter of fact                             De hecho

in fact                                                De hecho

really                                                 En realidad

  1.         EXPRESAR UNA OPINIÓN PERSONAL

as far as I’m concerned                   por lo que a mí respecta

from my point of view                      desde mi punto de vista

I agree / disagree                            estoy de acuerdo / no estoy de acuerdo

in my opinion                                   en mi opinión

in my view                                        en mi opinión

I think (that)                                    Creo que

it is true that                                    es verdad que

personally                                        personalmente

to be honest,                                    para ser honesto

to tell the truth,                               a decir verdad

10.        MODIFICAR LO QUE SE ESTÁ DICIENDO

above all                                          sobre todo

at least                                             al menos

basically                                           básicamente, fundamentalmente

especially                                         especialmente

essentially                                        esencialmente, básicamente

in general                                         en general
By and large,                                    Por lo general,
Generally speaking,                         En general,

in particular                                      en particular

more or less                                     más o menos

on the whole                                     en general

to a certain extent                            hasta cierto punto

11.    PONER EJEMPLOS

,and so on.                                       etcétera
and so on and so forth                     etcétera, y así sucesivamente

for example,                                     por ejemplo,

for instance,                                     por ejemplo,

such as                                             tal(es) como

12.      RESUMIR LO QUE SE HA DICHO

All in all,                                          En conjunto, resumiendo

In brief,                                            En resumen

In conclusion,                                  Para concluir

In short,                                           En resumen

On the whole,                                  En general

To sum up,                                      Para resumir

13.      SECUENCIAR LA NARRACIÓN

after that                                           después de eso

all of a sudden                                  de repente,

finally                                                finalmente

first of all                                          en primer lugar

in the end                                         al final

in the meantime,                              mientras tanto

meanwhile                                        mientras tanto

next                                                  luego

suddenly                                           de repente,

then                                                  entonces, después

while                                                 mientras

Haz clic aquí para ver más.

Recomiendo este vídeo-tutorial sobre cómo utilizar los elementos cohesivos en un escrito (aquí los denomina “transition words and phrases“).

Linking expressions exercises

 > Aunque se den traducciones aproximadas de los conectores al español, muchas veces se nos escapan matices que es conveniente conocer para poder utilizar estos elementos cohesivos de manera precisaEn esta web podrás encontrar un valioso material que te guiará en este propósito. Además trata otros aspectos importantes de la expresión escrita, tales como el estilo, la puntuación y la gramática. ¡Está genial, no te lo puedes perder!

Más enlaces útiles:

Linking words 1
Linking words 2
Linkers in context

 

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

Audios

volver a indice

Audios

Free: Isaac Asimov’s Epic Foundation Trilogy Dramatized in Classic Audio

Hear Radio Dramas of Isaac Asimov’sFoundation Trilogy & 7 Classic Asimov Stories

Isaac Asimov’s Favorite Story “The Last Question” Read by Isaac Asimov— and by Leonard Nimoy

Isaac Asimov, one of the most prolific creators in science-fiction history, wrote or edited more than 500 books in his lifetime, including the high-profile ones we all recognize like I, Robot and the Foundation series (hear a version dramatized here). But which piece of this massive body of work did Asimov himself consider his favorite? Always a fan of clarity, the man didn’t leave that issue shrouded in mystery: the honor belongs to “The Last Question,” which first appeared in the November 1956 issue of Science Fiction Quarterly. It’s now available in Isaac Asimov: The Complete Stories, Vol. 1.

“Why is it my favorite?” Asimov later wrote. “For one thing I got the idea all at once and didn’t have to fiddle with it; and I wrote it in white-heat and scarcely had to change a word. This sort of thing endears any story to any writer.” But it also had, and continues to have, “the strangest effect on my readers. Frequently someone writes to ask me if I can give them the name of a story, which they ‘think’ I may have written, and tell them where to find it. They don’t remember the title but when they describe the story it is invariably ‘The Last Question.’”

dictionaries

DICCIONARIOS

volver a indice

APRENDER Y PRACTICAR , DICCIONARIOS

www.merriam-webster.com/dictionary

Mapa de las segundas lenguas mas habladas en el mundo.

Download comics, magazines, newspapers, ebooks and films in German, French, English, Italian and Spanish.

vk.com/english_espannol >descarga prensa y revistas inglés español gratis

vk.com/wsnws > What’s News > descarga gratis revistas en todos los idiomas.

downmagaz.com > magazines todas categorias inglés y otros 4 idiomas

webcomics: www.jagodibuja.com/webcomic-living-with-hipstergirl-and-gamergirl

6 trucos para aprender y retener el vocabulario en inglés

Libros para aprender inglés en PDF GRATIS

.

JUEGOS

volver a indice

GAMES:

sesame-street-movie-500x600sesamestreet.org

www.cerebriti.com/listado/ingles

Travel-pursuit

Hangman y 10 juegos para aprender inglés

www.duolingo.com

www.busuu.com/inglés/a1  vsvking@hotmail.com

www.babbel.com_english

lingualia: english on the rocks

kahoot.com

Iscollectible: Ejercicios y gramatica para imprimir varios idiomas

www.mathsisfun.com/games/connect4

www.coloring-page.net/game TIC TAC TOE

How to Play Chess for Beginners

chessinfographicprintsize-01

chess24.com/english

chess

MIS ESCRITOS:

The dreaded asteroid ‘Apophis’ Earth approaches

0eb54-pennyc2b4scuotesThe dreaded asteroid ‘Apophis’ Earth approaches. In Egyptian mythology, ‘Apophis’ was a god who personified the forces of evil and posed a threat to the order. Represented as a huge snake that lived in the waters of Nile, the Egyptians believed that eclipses were his doing. ‘Apophis’ is also the name that was named an asteroid more than 300 meters in diameter that scientists study with great interest because, according to his calculations, there is a risk, albeit remote, that hitting earth in the next decades. More likely it is to cause damage to communications satellites orbiting 36,000 kilometers away.

In the last hours, the asteroid is approaching Earth at a distance that is allowing astronomers to collect new data to study and calculate the best path in order to find out how much a threat to our planet. The time of closest approach, about 14.5 million kilometers, will occur during the night of Wednesday to Thursday, without imposing any danger to Earth. (By way of comparison, the moon is about 385,000 kilometers away from Earth).

Visits in 2029 and 2036

According to calculations of scientists, ‘99942 Apophis ‘, which was discovered in 2004 and was formerly known by the name MN4 ‘2004’, rub our planet on April 13, 2029, reaching some 30,000 kilometers away, but discarded which may cause a collision with the Earth at that time. However, it will be a real danger for geostationary satellites, which orbit at that distance.

More worrying seems the approach to our planet that the asteroid will in 2036. It is still early to know what his career that year and so far, they can only give probabilities. The chances of occurrence of an impact with Earth is very low, but still can not rule out a shock.

In 2004, when the asteroid was discovered, it was estimated that there was a 2.7% chance of a collision with Earth in 2029. However, the measurements were carried out subsequently discarded impacts that might occur.

Protecting the Earth

During its approach to Earth, the last weekend, the Herschel telescope of the European Space Agency (ESA) for two hours captured new images of ‘Apophis’, which revealed that this celestial body is larger than previously calculated. It was thought that was 270 meters in diameter. According ESA is 325 meters, a 20% more.

If an asteroid that size slammed into Earth, causing damage would be equivalent to the explosion of 25,000 atomic bombs of Hiroshima.

Fortunately, the impact of large celestial objects on Earth is a very rare phenomenon, but represents a real threat to our planet. Well aware of the dinosaurs, which became extinct 65 million years since the fall of a large meteorite.

Therefore, space agencies permanently monitor the cosmos to locate and track asteroids that could pose a danger to our planet.

‘Apophis’ is now considered one of the most disturbing objects in the medium term, as in 2029 and 2036 will occur the following approaches to Earth. Although it hits the Earth, could cause major economic losses by destroying orbiting satellites thousands of miles from Earth.

Russia is one of the most active countries in preparing a plan for the possible threat of ‘Apophis’. In the coming years plans to send a satellite to this asteroid for more accurate tracking of his career and has also raised a landing on its surface.

Furthermore, the mission ‘Don Quixote’ of ESA focused on the study of ‘Apophis’ to develop solutions that enable deflect the trajectory of an asteroid impact and avoid both the Earth as damage to communications satellites.

The approach to Earth ‘Apophis’ Wednesday will be a good opportunity for astronomers to better assess the risk that this celestial object will in the future for our planet.

On 15 February, astronomers will have the opportunity to observe much more closely to another asteroid. D414 is ‘2012 ‘, a celestial object is 57 meters in diameter, according to calculations of scientists, will be located just 34,500 kilometers away from our planet.

Writing: Cómo escribir una carta de presentación en inglés

En el encabezado, y dependiendo de a quién os dirijáis:

       – Dear Sir/Dear Madam

       – Dear Mr. Smith/Dear Miss Smith/Dear Ms. Smith (si no sabemos su estado civil).

   – To whom it may concern (cuando no sabemos el nombre del destinatario porque estamos contestando a la empresa como ente).

A continuación, introducir el motivo de la carta en inglés con frases como:

       – I am writing to apply for the post of (título de puesto), which was advertised in (periódico/sitio web donde se anuncia la vacante) on the (fecha cuando se publicó el anuncio).

        – With reference to your advertisement in… (medio en el que se oferta el puesto).

Especificad vuestra experiencia y conocimientos en el puesto en concreto:

       – I feel I would be the ideal candidate because…

– … I have considerable experience in the field of (marketing/IT/human resources…)

No olvidéis en la carta de presentación en inglés argumentar por qué sois el candidat@ideal, vuestras competencias personales, y si habéis investigado un poco sobre la compañía, exhibirlo con algunos datos:

– …I am a motivated individual who is quick to learn new skills. (aprendéis rápido nuevas capacidades).

        – …I work well under pressure.(trabajáis bien bajo presión).

        – …I enjoy working in a team. (disfrutáis trabajando en equipo).

Hay otras muchas competencias a destacar dependiendo de vuestro perfil profesional, pero las anteriormente mencionadas se valoran muy positivamente en el mundo laboral actual.

Parte final de la carta de presentación

Para finalizar la carta en inglés, siempre dejar claro vuestro deseo de concertar una entrevista personal para tener la ocasión de transmitir vuestra valía profesional cara a cara. Por supuesto, también comunicar que adjuntáis el currículum en inglés junto a la carta de presentación:

       – Thank you for taking the time to consider my application. (agradecéis a la empresa el tiempo destinado a valorar vuestra candidatura).

        – Please do not hesitate to contact me if require further information. (quedáis a su disposición en caso de que requieran más información de vosotr@s).

        – I look forward to hearing from you.(expresáis vuestro interés en recibir una pronta respuesta).

Formatos habituales para una despedida formal y cortés en inglés:

       – Yours faithfully (cuando no conoces a la otra persona).

       – Yours sincerely (sí conoces a la persona con la que estás tratando).

       – Best regards

Siguiendo estos parámetros y las frases formales en inglés que os hemos aconsejado, causaréis una profesional impresión en cualquier carta de presentación que redactéis.

 

How to Complain: in a Restaurant, on the Phone, by Letter, in a Shop, in a Relationship, in the Workplace.

Dear sir/madam

My name is _______ and i am writing to inform you that there seems to be a problem/issue with ________ .

I am/was extremely disappointed/very upset/offended because _____________ .

I would really appreciate it if you could explain to me why this issue occurred and what you might do to rectify the situation.

hate to make a fuss, but i feel it’s necessary to draw this to your attention.

I await your considered response.

Yours sincerely,

__________________

To make presentations in English

Organiza la información de tu exposición en inglés

  • Introducción: en la que expondremos brevemente el tema a tratar y los diferentes puntos en los que nos detendremos. Algunas expresiones útiles son:
    • Thank you for joining us today. My name is…. from (your company) and I’m going to talk about…
    • Good morning, ladies and gentleman. For those of you who don’t know me, my name is…
    • Today I’d like to discuss… and suggest a few alternatives to…
    • I’m here today to expose our research about…
  • Cuerpo: la parte más larga, en la que expondremos detalladamente la información. La estructura debe ir avanzando de forma que lleguemos a una conclusión, se puede hacer con la estructura causa>consecuencia, exposición de varias alternativas, explicar un proceso, etc. Algunas linking words para organizar estos puntos:
    • Firstly…, secondly…, thirdly…
    • for one/ another thing
    • In the first place..
    • ..
  • Conclusión: se debe resumir los distintos puntos que se han tratado y hacer ver como apoyan nuestra conclusión. Se debe cerrar con una sola idea y ofrecerse a responder preguntas de los oyentes. Es importante haber preparado las respuestas de las preguntas que creamos que nos pueden hacer.
    • Para introducir la conclusión se pueden usar expresiones como:altogether, in conclusion, in short, on the whole, to some extent, to sum up.

 

Usa expresiones estándar

Al igual que ya explicamos hace un tiempo sobre los emails profesionales en inglés, las expresiones estándar te harán la vida más fácil. No busques ser creativo con el lenguaje a la hora de hacer tu presentación en inglés, keep it simple. En el entorno laboral y comercial en inglés se valora la sencillez y estas expresiones te ayudarán a conseguirla, creando un mensaje potente y comprensible. Aparte de los ejemplos que hemos visto anteriormente para organizar la información, las siguientes expresiones os servirán para presentar datos:

  • Take a look at…/ Quickly look at… /as you can see here…– sirven para llevar la atención sobre un dato en un gráfico, por ejemplo.
  • Let’s move on to the next point…/let’s continue with…/let’s continue by looking at…– nos sirven para empezar a hablar de otro asunto
  • To illustrate this point…– para mostrar un ejemplo
  • Does have anyone any questions? / I will be happy to answer your questions now– para pasar a la fase de preguntas.

El uso de estas expresiones tiene, además otra ventaja, mientras las decimos nos damos tiempo para pensar. Con este objetivo, es también recomendable usar muletillas, ¡expresiones que no aportan ningún contenido, pero nos dan unos valiosos segundos para pensar!, por ejemplo obviously, what I’m trying to say… o my point is…

SPEAKING

What?

Primera regla del speaking: ¡Nunca, nunca, NUNCA digas What! NUNCA.

Aunque en español sea lo más común, en inglés tiene connotaciones bastante negativas: es descortés y nada educado. Es como decir: “¿Qué me estás contando”, “¡¿Qué dices?!”.

¿Y qué podemos decir en su lugar?

Sorry?

Pardon?

Can/ could you say that again, please?

I’m sorry, can / could you repeat that for me please?

Sorry, 
I’m 
not
 sure 
what
 you 
mean

1. Cuando vayas a explicar algo durante tu exposición oral:

That’s because…

What I mean is

In other words …

The point I’m making is …

That’s to say

What 
I’m
 trying
 to 
say is…

The reason is …

2. Cuando esté interactuando con tu compañero de examen:

Es muy importante, no solo que te expreses bien en inglés, sino también respetar las normas del examen. Esto es, en la parte en la que has de interactuar con tu compañero, no puedes centrarte solo en hablar bien, has de respetar el turno de palabra y establecer una conversación coherente y fluida. Es decir, has de prestar atención a tu compañero (demostrando así tus habilidades de comprensión del inglés) e interactuar con él como lo harías en una conversación natural. No te asustes, es más fácil de lo que parece. Apúntate estas frases para mostrar acuerdo/ desacuerdo con tu interlocutor.

Expresiones para pedir la opinión de tu compañero

What do you think about …?

What about you?

Do you agree?

Why do you think that?

What makes you think that?

Expresiones para mostrarse de acuerdo

You’re right

I think so too

That’s a good point

I see what you mean

That’s (exactly) what I think

That’s just what I was thinking

I agree with you

I couldn’t agree more

I agree entirely

Expresiones para mostrarse en desacuerdo

I don’t think so

I disagree

I think you’re wrong

Yes, that’s quite true, but…

I see what you mean, but…

Para pedir una aclaración:

Sorry, I’m not sure what you mean.

I don’t understand.

Can you 
say that
 again, please?

Can 
I ask 
a question?

Do you 
want me to…?

Para expresar gustos o preferencias

I
(really) like/love/enjoy…

I
don’t
(really) like…

I’d 
prefer…

I’d 
(much)
 rather…

The thing
 I like the best 
is…

I’m 
not very 
keen on…

I
 much
 prefer…

Para corregirte a ti mismo

What 
I meant was…

What I’m 
trying 
to say is…

What
 I mean is…

Para expresar opiniones y pensamientos

I
 don’t think he’s very 
happy.

I’m not
 sure 
whether they enjoy 
it or not.

I
 find it really interesting/awful
.

It looks a bit strange/difficult
.

She looks
 as if
 she’s enjoying 
it.

I think it’d be better if they had chosen…

It makes
 me angry/smile/ worried.

Para contrastar y comparar

They 
both show/have/etc.

The top one looks
 more…
than 
the bottom one.

The
 one on 
the left 
shows/has…but 
the
 one on the right
 is…

It’s quite 
difficult to 
compare them.

This picture reminds me
 of…

This one is not
as… …as 
the 
other one.

They’re
 both 
quite similar …

There
 are… in 
both
 photographs.

Both
 of them have 
got…
in them.

Speaking (example)

Now talk to each other about why these ideas would attract more tourists to the town.

Conversación entre candidatos (2 minutos)

– Candidate A: Shall I go first?

– Candidate B: Sure, go ahead.

– Candidate A: I believe that this option (señalando), “building a large nightclub”, will attract tourists, especially young ones who enjoy partying and going out with friends, don’t you think?

– Candidate B: Yes, I think so, too. However, it might not be the best type of tourism, because it can disturb neighbours and residents. How about having more shops?

– Candidate A: Oh, that’s a great idea. If the city offers a good shopping experience, many people will be attracted to it, which I guess is quite positive for everyone. Wouldn’t you agree?

– Candidate B: Yes, of course. Maybe that option could go hand in hand with building holiday flats because. The way I see it, you want tourists to spend more time in your city. So if you have plenty of shops and accommodation, it’s the perfect combination, right?

– Candidate A: Yeah, you’re absolutely right. But what do you think about the other two options? (señalando)? Do you think they’re a good idea?

– Candidate B: Well, if you ask me, putting up security cameras isn’t very appealing to anyone. But I suppose parks can be attractive, but I’m not sure how much exactly. What’s your take on those two options?

– Candidate A: As you said, security cameras are not appealing at all. As for parks, maybe they are a good thing for residents, but not for tourists, particularly.

Segundas instrucciones del examinador

Tras dos minutos, el examinador interrumpe a los candidatos y dice lo siguiente:

Thank you. Now you have about a minute to decide which idea would be best for the town.

Candidatos intentando llegar a un acuerdo (1 minuto)

– Candidate B: Well, given our previous comments, I would say that the two best options would probably be the shops and the holiday flats, don’t you think?

– Candidate A: Yeah, well, I do agree with you on having more shops, but I think that building a nightclub is more important than holiday flats.

– Candidate B: Okay, I see what you mean, but I don’t think the same way. Shall we stick tohaving more shops then?

– Candidate A: Yes, sure, I also think it’s the best one. So do we have an agreement?

– Candidate B: Yes, we do.

 

CÓMO APRENDER INGLÉS

volver a indice

BBC Bitesize KS1 Subjects: aprende asignaturas de primaria en inglés

BBC Bitesize KS1 Subjects: aprende inglés como un nativo en gran bretaña

BBC Bitesize KS2 Subjects: Key Stage 2 is a phase of primary education for pupils England, Wales and Northern Ireland.

BBC Bitesize KS3 Subjects: learn secondary and post-16 Functional Skills

1 how to learn

—————– & ——————

2 foreing languageapps para hacer tandems

VIDEOS PARA PRACTICAR

volver a indice

VIDEOS

BBC – Our planet matters

www.bbc.com/ideas/videos

DUSK: sci-fi short films in English.

FILMS, documentales, series, etc para descargar en varios idiomas gratis. (www.megadede.com)

TED talks: 3100+ talks to stir your curiosity

Series for beginners

maxresdefault

EXTRA ENGLISH Episode 1 Hector’s Arrival, WITH SUBTITLES

Sitcom divertida con la que aprender inglés para principiantes.

lista de episodios para ver on-line

GALAXY RANGERS – No Guts No Glory – Best and longest version of the song (with lyrics ).

 

GALAXY RANGERS: RANGERS are FOREVER LYRICS

Now and again
we need a hero
when something out there is going wrong
riding the stars
Galaxy Rangers
making it right where the false is strong

blazing a trail in the dark of the night
‘cross the last frontier
no turning back where the end is in sight
there’s a job to be done
a fight to be won

//Rangers are forever
whenever they hear duty call
(verb-ing or verb-ing in) to save us all//

Rangers are forever
danger out there in the skies
there can be no compromise
Rangers they ride on and on
Rangers are forever

Free ebooks by Project Gutenberg

Project Gutenberg offers over 50,000 free ebooks: choose among free epub books, free kindle books, download them or read them online.

We carry high quality ebooks: All our ebooks were previously published by bona fide publishers. We digitized and diligently proofread them with the help of thousands of volunteers.

No fee or registration is required, but if you find Project Gutenberg useful, we kindly ask you to donate a small amount so we can buy and digitize more books. Other ways to help include digitizing more books, recording audio books, or reporting errors.

Over 100,000 free ebooks are available through our Partners, Affiliates and Resources.

carl sagan y los libros

Expresiones y lista de verbos avanzados

volver a indice

volver a indice

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.